Gençlik Parkı Belgesel Film- Sergi -Kitap Projesi Gençlik Parkı Belgesel Projesi, bozkırın ortasına çizilmiş bir deniz tasviri olan Gençlik Parkı’nı idari, kültürel ve mimari boyutlarıyla kadrajına alır ve 100 yıllık Cumhuriyet’i Park’ın 80 yıllık tarihinden okumaya çalışır. Çünkü Park’ın tarihi aynı zamanda Cumhuriyet’in tarihidir. Gelgelelim Gençlik Parkı Belgesel Projesi, elde edilen içeriklerin belgeselin yanı sıra sergiye ve nihayetinde de kitaba dönüştürülmesini hedefler. Sergi, bir ruh hali olarak Ankara’yı ve Gençlik Parkı’nı hissetmek açısından farklı içeriklerin kullanılmasına fırsat verir ve kitap ise bütün çalışmanın kalıcılığı bağlamında elzem bir sonuçtur. Öte yandan Gençlik Parkı Belgesel Projesi’nin en önemli getirisi, kent belleğine ilksel bir katkı sağlayacak olmasıdır. Çünkü Park’a dair sınırlı sayıda akademik çalışma gerçekleştirilmiş olsa da Park’ın hatıraları doyurucu bir şekilde kayda geçirilmemiştir. Dolayısıyla Gençlik Parkı Belgesel Projesi; hem akademisyen, aydın, siyasetçi ve sanatçıların hem de yurttaşların kentsel bir değer olarak Park’a dair fikirlerine yer verirken aynı zamanda şahsi yaşanmışlıkları da belgeler. Çünkü Gençlik Parkı her şeyden önce bir bellek mekanıdır.
1984’te Bandırma’da doğdu. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyoloji bölümünü bitirdi. Çeşitli sözlü tarih çalışmalarında araştırmacı olarak yer aldı. 2009-2012 yılları arasında Ajans 21’de proje asistanlığı ve yönetmen yardımcılığı yaptı. 2010’da Genco Erkal’ın sahnelediği “Kerem Gibi” isimli tiyatro oyununda yardımcı yönetmenlik yaptı. Nigol Bezjian’ın “Milk, Carnation and Godly Song” isimli belgeselinde yardımcı yapımcı, yine Nigol Bezjian’ın “I Left my Shoes in Istanbul'' (Kunduralarımı İstanbul’da Bıraktım) belgeselinde kamera asistanlığı yaptı. Melek Ulagay Taylan’ın “Barış İçin Israr Ediyoruz” belgesel filminde yönetmen yardımcısıydı. Tunca’nın görüntü yönetmenliğini yaptığı, yönetmeni Melek Ulagay Taylan olan Katman belgeseli İtalya Rovereto Uluslararası Arkeolojik Film Festivali'nden ödülle dönmüştür. Deniz Şengenç Tunca, 50. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde prömiyerini gerçekleştiren Yürümek isimli belgesel yönetmenin ilk uzun metraj belgesel filmidir. Tunca, 2020’de Mareliber yapım şirketini kurmuştur. Mareliber film, sergi ve tiyatro oyunları hazırlayan bir şirket olmak ile birlikte özellikle STK dostu bir şirket olarak bilinmektedir. Mareliber, birçok STK’nın projelerinin görsel malzemeleri hazırlayan bir PR ajansıdır.
Mareliber bünyesinde pandemi döneminde 23. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri’nin ana sponsoru olarak festivali online şekilde festivali gerçekleştirmiştir. Mareliber, Yanındayız Derneği’nin 4 yıl boyunca konferansının kurumsal kimliği oluşturmuştur. Deniz Şengenç Tunca, yurtdışı ve yurtiçindeki çeşitli film festivallerinde jüri görevini üstlenmektedir. Tunca, şirketi Mareliber bünyesinde Zehra İpşiroğlu ile birlikte “7 Kadın: Anlatılamayan Öyküler” isimli video- art sergisi ile Ankara’da ve İstanbul’da sergiler gerçekleştirmiş. Sergi kapsamında çeşitli konserler, söyleşiler ve dans performansları organize etmiştir. Zehra İpşiroğlu ile birlikte Yüzleşme isimli yine kadın hikayeleri odaklı bir tiyatro oyunu yönetmiştir. Yüzleşme oyunu İKSV Tiyatro Festivali’nde seyircisi ile buluşmuştur. Deniz Şengenç Tunca Mareliber bünyesinde Her Şey Akar: Bir Gençlik Parkı belgeseli ile Gençlik Parkı’na dair hazırlanan ilk belgesel filme de imza atmıştır. Yönetmen yapımcı Tunca yeni film projeleri için araştırmalar yapmaya devam etmektedir.
Şair, yazar. 1994'te Ankara'da doğdu. Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü'nde tamamlandı. Mareliber ailesinin bir parçası olan ve Pinhan Yayınları başta olmak üzere çeşitli yayınevlerinde editörlük yapan Ulaş Bager Aldemir, BirGün gazetesinin Pazar Eki'ne düzenli olarak katkı sunmakta ve Ayrıntı Dergi'nin yayın kurulunda çalışmaktadır.